Juwelz/ augustus 1, 2018/ BLOG/ 1 comments

Op gesprek gaan bij een eventuele nieuwe klant vraagt voorbereiding. Een map vol papier werk zoals, kvk inschrijving, diploma’s, CV, en zorgovereenkomsten print ik uit en neem ik mee. Ook geestelijk bereid ik mezelf voor, het is net of je op sollicitatie gesprek gaat.

Vooral het besef dat ik straks bij iemand aan de deur kom, als een volstrekt onbekende. Een onbekende zuster die ineens heel dicht in iemands persoonlijke leefomgeving komt. Want tsja… wie is nu Judith van Juwelz? Is ze wel zo betrouwbaar, lief en zorgzaam? Begrijpt ze wel wat ik nodig heb? Zomaar een paar hele begrijpelijke vragen van een zorgvrager die afhankelijk is van zorg en dus ook de zorgverlener. Zelf wil ik altijd veel van mijn nieuwe klanten weten, soms zelfs hele persoonlijke dingen. Niet omdat ik zo nieuwsgierig ben, maar vooral om een zo goed mogelijk beeld te krijgen welke zorgvragen er zijn en of ik daar aan kan voldoen… Zorgvragers zijn ontzettend kwetsbaar en afhankelijk. Ik verwonder me hoeveel privacy ze moeten inleveren als een zorgverlener hun leven binnen loopt. Hoe vaak ze zich moeten bloot geven zowel letterlijk als figuurlijk. Zorgvragers verdienen respect, heel veel respect. Liefs Judith

1 Comment

  1. Gelukkig kort maar duidelijk

Geef een reactie